Jag är grymt besviken på JLTs kundservice och deras sätt att informera sina kunder om vad som gäller vid köp av olika resekort. När en kontrollant steg på bussen imorse fick min vän böter på 1000kr för att hon inte hade med sitt Mecenatkort som tydligen måste visas upp tillsammans med busskortet. Hon hade inte fått någon som helst information om detta från JLT och kontrollanterna sa då att hon skulle gå till deras kontor så att räkningen ”bara” skulle på bli 500kr.
Vi gick till JLTs kontor och berättade om händelsen. De sa att det är så det fungerar och att det faktiskt står på kvittot att Mecenatkort måste visas vid kontroll. Jag blev flyförbannad och frågade om det inte är deras ansvar att faktiskt informera sina kunder om sånt, men nejnej, det är köparens ansvar enligt dem. Sa även att de borde kunna riva fakturan ifall hon kom in med Mecenatkortet, för hon har ju ett. Men nej, så är inte reglerna, det måste visas upp till kontrollanen på bussen. Idiotiskt.
Efter att vi lämnade deras kontor, argare än innan, så bestämde vi oss att ta tag i detta. Så vi skickade iväg ett mail till Mecenat i hopp om att de kan hjälpa oss reda ut detta problemet. Vi ska även kontakta JP och förhoppningsvis få igång en riktig diskussion.
Är det någon mer som har råkat ut för detta eller något liknande? Hjälp då till att få igång en diskussion om detta. Tillsammans ska vi skapa rättvisa!
Ja, jag är förbannad och tar kanske i lite väl mycket. Men jag tycker helt klart att detta är fel och orättvist.